Yard sale and yaught sailing

4 augustus 2012 - Belleville, Canada

Ik had in Canada al kennis gemaakt met warm weer. En daarna kwamen er heette dagen. Maar vandaag was het echt: SUPER-HEET.  Maar wij (Margriet, Sabina en ik) lieten ons er niet van weerhouden om in de ochtend samen op pad te gaan, zodat ik kon kennis maken met: Yard Sale. Een Yard Sale is een rommelmarkt in je eigen tuin. Daar bied je aan wat je wilt verkopen. Kopers rijden met hun auto door Belleville, op zoek naar signs die de richting aangeven naar de tuintjes. Margriet vertelde dat echte koopjes-jagers al vanaf 7:00 uur van huis gaan om op zoek te gaan naar de ultieme koopjes.  Ik heb veel mooie voorbeelden gezien van:  ' nee' heb je en  'ja' kun je krijgen. Je kunt alles proberen te verkopen. Van witte kunstkerstboom tot macaronischilderij. En gelukkig is er hierdoor voor latere yard-sale-starters ook altijd nog wel iets leuks, geks of verbazingwekkends te vinden. Na een paar tuintjes hielden wij  het voor gezien en kozen we toch voor de airco binnen. 's Middags was het tijd voor yaught sailing. Als een heuse 'kapitein' stond ik achter het stuur van een mini-cruisseschip en voer over de wilde wateren van Belleville. Met wel 6 knots op de meter voer ik bijna sneller dan het geluid en trotseerde ik met opgeheven hoofd (en knikkende knieen) alle tegemoet komende en van achteraf naderende zeeverkeer. Na een heerlijke paar uur op het water kwam ik moe  en voldaan 'thuis'.