jeruzalem?

10 juli 2012 - Belleville, Canada

Voor de oplettende lezer onder jullie:ik ben niet int verkeerde vliegtuig gestapt. Ik ging echt richting Toronto maar ben nu veilig en wel op plaats van bestemming aangekomen.Ik zag wat typfouten in mijn vorige verslag.Dit is het resultaat van conflicten tussen mijn vinger en het toetsenbord.Ach, als het niet erger is dan dat.Jullie kunnen er vast wel iets van maken. Ik ga nu eerst eens even lekker slapen.Piet stond vanmorgen om 6 uur voor de deur om mij naar schiphol te brengen. De volgende dag is bij jullie al begonnen, terwijl het hier nog steeds de tiende is.Ik ben benieuwd of het lukt om een foto te uploaden.Tot nu toe mislukt elke poging. Ik ben inmiddels dus gearriveerd bij Margriet.Heb de hele basement tot mijn beschikking,die ik echter wel delen moet met een kat. Nou ja, liever met een kat dan met een beer. Vanavond heb ik kennis gemaakt met een aantal vrienden van Margriet die altijd op dinsdagavond samen eten. Het was gezellig en ik kon zo oefenen met het begrijpen en spreken van de engelse taal.Tot zover.Wordt vervolgd.

1. Piet:
    11 juli 2012
    Voor een beetje ambtenaar is 6 uur in de ochtend best wel vroeg dus. Maar vermeldenswaardig voor de meelezers: even later hebben we onder het genot van een lekkere bak koffie op Schiphol vastgesteld dat het best nog gekker kon. Zoals die keer toen ik je samen met Klasien rond een uur of 3 's nachts afzette voor een vakantie in Griekenland. Vanochtend rond 06.30 - ik mocht dus uitslapen - heb ik even gespiekt of je in Canada op je WhatsApp gesignaleerd was. Rond een uur of vier zag ik. Voor iemand die normaliter om tien uur het licht bijna uit ziet gaan op een muziekrepetitie best wel laat. Totdat ik me het tijdsverschil weer realiseerde. Ik mocht dan wel uitslapen maar was het nog niet. Geweldig trouwens om nu al wat van je te lezen. Hoe anders dan een paar jaar geleden toen het eerste sms-je vanuit Frankrijk was na een paar weken binnenkwam. Tot een volgende keer maar weer.
  2. Martijn:
    11 juli 2012
    Tja Marianne, je treft 't wel weer hè met je nieuwe kamergenootje! ;-) Begint 't al wat te wennen? Nou ja, het is beter dat een kleine 'Mousie' op je bed ligt te spinnen dan een grote bruine beer die daar ligt te brommen.
    Probeer dié maar eens van je bed af te krijgen als je onder je dekens wilt gaan kruipen. Rust eerst maar lekker uit en tot de volgende keer.
  3. Astrid:
    11 juli 2012
    Ik dacht dat je blij zou zijn nu eindelijk eens een beer te kunnen zien! ;-P
    Blij te lezen dat je goed op plaats van bestemming ben aangekomen!
    Veel plezier daar!
    x
  4. Marijke:
    Ha die lieve Marianne,

Wie had dat gedacht dat je nu in Canada zou zitten?
    Goed te lezen dat je veilig bent aangekomen en ben heel benieuwd wat je allemaal gaat meemaken. Uit ervaring weet ik, met jou op stap = nooit saai! Je zult begrijpen dat we allemaal een filmavond verwachten bij thuiskomst van minimaal 1,5 uur.
  5. Marijke:
    11 juli 2012
    Ja, hier ben ik weer, per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt.
    Ik zou het heel leuk vinden om je vanuit Frankrijk een brief te sturen met alle ins en outs van ons dorpie, de laatste roddels en verbouwingsperikelen, lekkages, jeu de boules uitslagen en bbq recepten als er nieuwe zijn. Zo'n echte, met de hand geschreven. Als je het leuk vind om post per brief of fles te ontvangen, laat me weten waar ik het heen kan sturen of welk water om de hoek is, dan weet ik waar ik mijn fles in de sesse kan gooien. xMarijke
  6. Klasien:
    12 juli 2012
    Als de kat maar geen vlooien heeft!