Wandelen door Frederiksoord

13 juli 2012 - Belleville, Canada

Daar liep ik dan...door de straten van  Belleville.  Ik voelde me een echte toerist.  En ook de enige toerist. Geen kip te zien op de straten. Nou ja, één kippetje dan. Met een rugzakje  op mijn rug en uitgerust met een nieuwe zonnebril en pet (advies van Klasien opgevolgd om te gaan voor een nieuwe outfit in verband met de  film) ging ik op weg. Op weg richting: Starbucks! Vanaf Borgers' home ongeveer 30-45 minuten lopen. Als ik jullie ga vertellen dat ik in Rijnsburg op deze manier door de straten loop, zou dit gewoon komisch zijn. Stel je voor hoe mijn blog eruit zou zien....hallo allemaal...ik heb lekker gewandeld door de Flora- en koningin Julianalaan, richting de Sandtlaan en bla, bla, bla....Geen haar op mjin hoofd die er ooit over zou denken om te schrijven over een wandeling in Rijnsburg, die begint in Frederiksoord (voor outsiders: in deze wijk staat mijn huis).  Want dat is zo...gewoon. Maar zie hier het wonder van de vakantie, en de verandering van de taal....Want hoe klinkt dit? Daar liep ik dan...over de Alnet, de Casade Boulevard en de Sydneystreet. Lange boulevards  vol huizen met grote gazonnen.  Met brede voetpaden om op te lopen. De zon lekker warm schijnend op mijn huid...Uiteindelijk ging het hier  ook  'gewoon'  om een soort wandeling (teva) door woonwijken, waardoor ik terecht kwam bij...Starbucks!!! Bij Starbucks bestelde  ik bij Rachel ice-coffee. Niet dat ik Rachel toen kende. Maar ze had om mijn naam gevraagd in verband met mijn bestelling. Ze hoorde mijn achternaam en dacht: die komt uit Nederland. Vanmorgen hoorde ik van Kevin en Sabine dat zij bevriend zijn met Rachel en dat ze elkaar gisteravond ontmoet hadden. En Rachel had verteld dat ze mij ontmoet had. Jullie begrijpen het al. Ik ga een keer terug naar de Starbucks en hoop daar Rachel nog een keer te ontmoeten, zodat ik even met haar praten kan. Morgen begint de roadtrip, die ik met Margriet ga maken de komende week.  De plannen hiervoor zijn klaar. Het reisschema zit in ieder geval in het hoofd van Margriet. Ik zal vanavond nog proberen om dit in mijn reisblog te zetten, zodat jullie ook weten waar ik de komende week ben en wat wij zoal van plan zijn om te gaan doen. Dan kan ik dit nog mooi even met de computer regelen. Tot nu toe heb ik deze blog bijgehouden met de smartphone. Ik moet jullie zeggen....dat is toch een hele klus. Maar goed...het is mogelijk. Wat betreft de foto van de 'openlucht' serre....nog een toevoeging van Margriet: voordat ik weer terug ga naar Nederland zal het allemaal  weer in orde zijn. Dus ik beloof hierbij dat ik dan ook nog een foto van de normale  versie van het buitenterras aan jullie zal laten zien. En o ja...ik had jullie ook geschreven over de kat. Nou, de kat die ook woont in Borgers' home heet: Willow. 't Zal toch wat zijn dat ik maar blijf praten over: de kat.  Wie wil er nou niet bij zijn naam genoemd worden? Dat kan een begin zijn van een mooie vriendschap. Maar goed, vooralsnog ontloopt Willow mij. Maar Margriet zegt dat dat vrij normaal is voor Willow, dus ik maak me er geen zorgen over. :-)  Tot zover.  Dag allemaal.  Wordt vervolgd!

1. Piet:
    14 juli 2012
    Het moet niet veel gekker worden, Marianne. Dat dacht ik toen ik mij email vanochtend opende en de kopregel las: Nieuw reisverhaal: Wandelen door Frederiksoord. Want wie zijn eerste reisverhaal uit Jerezalum publiceert, een half uur na het goodbey op Schiphol, moet ook hiertoe in staat zijn. Eersgister deed ik met Corrola namelijk hetzelfde. Wandelen in Frederiksoord. Maar wij zijn op weg naar een pondje minder - en hebben onze vakantie dan ook al gehad. Nog voordat ik je verhaal geopend had dacht ik: zou ze de collectebus voor het Anjerfonds nog meegenomen hebben. Maar ook bij de Flora Brass is het vakantie.
    Leuk je vakantiebelevenissen mee te beleven - ook het lijstje voor komende week ziet er veelbelovend uit. Ga daar te komende dagen ook zeker iets van in Google stoppen. Veel plezier verder.
  2. Klasien:
    18 juli 2012
    Ach...je bent een katten- of een hondenmens! Of geen van beiden...