Surprise....

24 juli 2012 - Belleville, Canada

Hoe zou het leven zijn zonder verrassingen? Vandaag werd ik blij verrast door een mooi boeket bloemen van Martijn. Dank je wel!!! Ze staan in mijn basement  en ze ruiken heerlijk. Bloemen zijn speciaal in Canada. Op verschillende plekken zie ik hele mooie bloemenperken. Maar de enorme droogte die hier op dit moment is, zorgt voor maatregelen. Allereerst is er al een verbod op open vuren. Dus geen kampvuur hier in Belleville of waar dan ook in Ontario. Maar gisteren hoorde ik dat er ook een verbod is op het besproeien van gazons en bloemenperken met water. Want het water raakt op. Dat is toch bijna niet voor te stellen.  Enfin...ik heb de afgelopen weken geluisterd naar verhalen van 2 verschillende moeders, die een dochter hebben met trouwplannen binnen nu en 2 weken.  Beide bruidjes hebben onder andere  plannen om hun trouwfotos' te laten maken in mooie bloementuinen. Maar met het anti-sproeibeleid wat nu van toepassing is, komen deze plannen in het gedrang. Want zonder water natuurlijk geen mooie bloemen. Een bruiloft is hier een enorme happening. In Nederland natuurlijk ook. Maar op dit punt worden verschillen tussen een Canadeze en een Nederlandse instelling wel zichtbaar.  Ik zal het meemaken. Vandaag was ook de dag dat ik downtown Belleville ging fietsen op de mountainbike van Gerrit. De lucht was bewolkt (yes!) dus ik heb een heerlijk tochtje kunnen maken. Vanavond aten we weer met een groep vrienden van Margriet. Iedereen neemt om de beurt iets mee voor de salade, het hoofdgerecht en het nagerecht. Handig geregeld. Supersnel klaar. En gewoon erg gezellig om zo met elkaar te eten. Vandaag stond 'wraps' op het menu met als toetjes twee heerlijke taartjes. Wordt vervolgd.